Ett sådant där första inlägg

Hej,
Jag heter Tyra och har skapat en blogg, välkomen!
Vi har alla läst dessa tråkiga inlägg, de börjar med Hej följt av välkommen och lite fakta om människan som skriver, efter det ett trevligt hejdå.
Detta är mitt första inlägg, och  jag tänkte gör ungefär likadant som jag skrev där uppe (#tråkperson), och svara på lite frågor som jag har hittat.
Jag har tagit frågorna från en that kind of person tag på en blogg på devote.

1. Vad tycker du om för serier på Netflix?

Jag ser typ aldrig på Netflix. Men om jag ser på Netflix så ser jag typ bara någon film med mina kompisar, så jag vet inte.

2. Vad gillar du att läsa för genrer?

Jag gillar det mesta, men det bästa jag vet är skönlitteratur.

3. Vad gillar du inte att läsa för genre?

Jag hatar sådana där kärleksböcker. De är det värsta jag vet!

4. Tränar du någon sport?

Japp, jag spelar badminton, och ibland brukar jag jogga.

5. Om du fick ett barn, vad skulle du döpa det till?

Om det var en tjej skulle jag döpa henne till Alice. Jag känner jättemånga som heter Alice, och alla är supertrevliga, dessutom älskar jag verkligen namnet, det låter så fint!

Om det var en kille skulle han heta Jiro, för att det är ett ovanligt namn, och det låter så gulligt!

6.  Tv eller böcker?

Böcker!

7 Favoritbok?

Jellicoe road av Melina Marchetta

8. Vilket språk gillar du att läsa på?

Jag tycker om att läsa på engelska och svenska. Om en bok är skriven på engelska läser jag den hellre på engelska än att läsa den översatt, men om den är skriven på svenska vill jag ju såklart läsa den på svenska!

                                                                          * * *
Hoppas att du tyckte om frågorna.
Kommentera gärna dina svar på frågorna, så att jag kan läsa!
Vi ses på Torsdag!

Ps. Nästa vecka kommer mitt första boktips!

Kommentarer

Anonym sa…
1. Jag tycker om Pll.

2. Fantasy

3.Jag gillar allt!

4.Fotboll.

5. Vet inte.

6.Båda

7.Har ingen

7. Svenska
Tyra B sa…
Tack för din kommentar!

Populära inlägg i den här bloggen

Girl online del två: going solo

SOMMARENS BÄSTA BOK

DAGENS FRÅGA!