Glad torsdag!

Hej igen,
mitt andra inlägg på denna bloggen, hur känns det?
Jag känner mig nöjd! Det är kul att skriva här, vad tycker ni? Jag tänkte säga att om du har en blogg så skulle jag bli väldigt glad om du kommenterade adressen till din blogg. För jag skulle gärna läsa fler bloggar!
Iallafall. Tyra kom till saken!
Grejen är bara att jag inte har någon riktig sak. Hehe...
Nu när du läser det här så är jag och sommarjobbar, långt bort från min dator och mitt tangentbord, därför är det här skrivet i förtid. (Det är sådan sak man inte ska säga va?), jag sommarjobbar med att måla, olja och laga ett stort staket, kul! Nej jag vet inte om det är så kul, men jag tjänar 100 kronor i timmen. Det tycker jag är bra. Jag vet inte hur länge jag kommer jobba, men han som jag fick jobbet av sa att det skulle ta minst 3 dagar om jag målade 5 timmar om dagen.
Oh my good vilket sjukt långt staket tänker jag. Men jag är ju inget staket-målar-proffs så det kan väl ta ett tag kanske.
Varför anställde de mig egentligen.
Jag bara: Hej! Jag heter Tyra, har aldrig målat ett staket förut, aldrig oljat ett staket förut, men jag kan jobba med att måla erat staket! Förvänta er att inte behöva hjälpa mig något alls.
Nej men jag har ju oljat och målat saker förut såklart! Men aldrig ett staket, så ja. Jag är nervös nu. Jättenervös.
Vissa människor är aldrig nervösa. "Det löser sig,  säger de. Men jag är inte sådan, jag blir alltid nervös och stressad.
Jag visar det inte så mycket, men jag är extremt  bra på att rodna. Det är hemskt!
En gång sa en kille till mig att jag var snygg när vi såg på Harry Potter, jag hade ingen aning om vad jag skulle svara, och det blev väldigt stelt. Jag rodnande såklart. Men det jobbiga är att om någon nämner killen som sa det, nämner en Harry Potter film (det behöver inte ens vara den vi såg) så rodnar jag! Det har lett till att jag alltid rodnar!
Gud vad jobbigt det är, jag rodnar faktiskt nu när jag skriver, jag ser det i min spegel!
Okej kan vi prata om något annat?
Tack!
Idag ( mitt idag) ska jag och min kompis åka och plocka jordgubbar utanför staden där vi bor, jag ska möta henne om två timmar på torget, så nu måste jag snart sluta skriva. Men iallafall, SJÄLVPLOCK JORDGUBBAR, har du någonsin sett en sådan skyllt? Utanför våran stad är det iallafall helt fullt av sådana. Jag orkar inte ens räkna dem (och då ska ni veta att jag har högsta betyg i matte).
Nej nu vet jag inte vad jag ska säga mer.
 Hoppas att vi ses på Söndag vid mitt mitt boktips!

Juste jag har en fråga, jag skulle bli superglad om ni kommenterade svar.
Jag hade tänkt göra så att jag har en fråga i varje inlägg som man kommentera ett svar på, som en liten rolig grej liksom!

Dagens fråga är: Vad tycker du om skogen? Gillar du att vara i staden eller i skogen mest?
Kommentera vad du tycker (det går bra att vara anonym!) och varför du tycker så.


Kommentarer

E ❤ sa…
Jag älskar skogen. 💚
Jag borkar i stan men jag tycker att det är väldigt mysigt att vara i skogen ibland också! 💗
Tyra B sa…
Tack för din kommentar "E", jag tycker också att det är mysigt att vara i skogen!

Populära inlägg i den här bloggen

Girl online del två: going solo

SOMMARENS BÄSTA BOK

DAGENS FRÅGA!