SOMMARENS BÄSTA BOK


Bildresultat för girl online

HEJ! 
Förlåt för att det här inlägget blir upplagt så sent, jag har städat hela dagen. KUL! Nej, men det är skönt nu, skönt att ha ett nystädat rum att sitta och skriva i. 
Iallafall, hoppas att du mår bra! Jag mår bra, fast jag har blivit lite snorig efter att ha krupit runt under bänkarna på våran toalett och städat. 
Iallafall igår frågade jag efter förslag till dagens inlägg på instagram  (instagram= bokalskare_03), 
Så jag fick ett bra inläggsförslag, nämligen sommarens bästa bok. Så det är vad detta inlägget kommer att handla om!

SOMMARENS BÄSTA BOK

JAG har läst många böcker som jag tyckt om denna sommaren. Men den bästa måste ändå ha varit Girl onnline. Många av er har förmodligen redan hört talas om den, men jag tänkte ändå beskriva den lite. 
Jag läste den på engelska, eftersom att jag  tycker att det  är lättare att läsa på engelska (jag har släkt i Skottland). Det blir mer avslappnande att läsa på ett annat språk tycker jag, det känns liksom att komma till en annan värld. Och jag blir alltid så avslappnad av den världen, jag får dock samma känsla av svenska böcker men jag blir aldrig lika avslappnad. När jag läser på engelska måste jag liksom inte anstränga mig något. Det är skönt när man har varit ute och pratat svenska hela dagen, att bara sitta där och läsa, inte behöva fundera över hur man ska säga något. 
Nu kan man tro att jag tycker att svenska är extremt svårt. Men det tycker jag inte, jag har bott i Sverige hela mitt liv och jag pratar Svenska hela dagarna, men jag har alltid pratat mycket engelska också, och jag tycker bara att det känns enklare med engelska ibland. 
Och så tycker jag att det är skönt, när allt här i min Svenska värld bara går dåligt och jag vill någon annan stans att prata engelska/läsa på engelska, för då blir det som om jag kommer kommer till ett annat land. 
Jag har nog alltid använt mig av det egentligen, när jag var liten (lågstadiet och början av mellanstadiet) var jag mobbad, så jag brukade ringa någon från Skottland och bara prata, det var så skönt!
Iallafall ursäkta att jag förklarade varför jag tycker om att läsa på engelska så länge. 
Hursomhelst,
Girl online är skriven av Zoe Zugg som kallar sig för Zoella.  Girl online är den första delen i Zoellas serie "Girl online". Den andra boken heter Girl online on tour, och den tredje heter Girl online going solo. 
Just nu håller jag på att läsa bok nummer två, men jag har inte kommit så långt än. 
Girl online är iallafall en serie som handlar om en tjej som heter Penny.
I den första boken skapar Penny en blogg  där hon är anonym och skriver om allting i hennes liv. 
Penny, hennes bästa kompis och hennes föräldrar åker till New York för att jobba på ett bröllop. 
I New York blir Penny kär i en kille som heter Noah.   Jag tänker inte säga så mycket mer om boken, jag vill inte avslöja allting om boken ifall att du inte har läst den. 
Jag tyckte om boken jättemycket! Jag brukar inte tycka om kärleksböcker, men den här gillade jag, eftersom att den inte bara handlade om kärlek utan även om andra saker i Pennys liv.
Jag kände igen mig i Penny så himla mycket, och det älskade jag, man blir så mycket mer intresserad av en bok om man känner igen sig!
Om jag skulle ge boken ett betyg skulle det få bli: 5/5 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Girl online del två: going solo

DAGENS FRÅGA!