Tisteltankar

Hej,
Förlåt för att det inte kom något inlägg förra veckan, men nu kommer det ett iallafall!
Jag har läst boken Tisteltankar,  så här kommer en bokrecension!

TISTELTANKAR


Författare: Annette Eggert

Förlag: Opal 

                                                             * * *

Linn är 14 år och ska precis börja åttan i en ny skola på grund av en vattenläcka på hennes gamla skola. 
På sommarlovet ramlar Linns mormor ihop på en tågstation, Linn få panik och kan inte göra någonting, men en kille som heter Tim (även kallad badbollen) ringer ambulansen och Linns mormor kommer till sjukhuset. Tyvärr kan hon inte räddas och Linns mormor dör. 
När Linn kommer till sin nya skola efter lovet har hennes klass splittrats, och Linns två bästa kompisar hamnar i en annan klass än Linn. Och i Linns klass hamnar istället Tim (badbollen),             Linn känner för att vara med Tim, och hon blir kanske även lite kär i honom, men Tim är alldeles för "ocool" för att Linn ska kunna visa att hon är med honom för sina två bästa vänner. Och Linn saknar sin mormor.

Jag  tycker att boken var spännande och det var lätt att komma vidare i den eftersom att det hela tiden hände nya saker. 
Dock så tycker jag att händelserna var lite konstiga. Det hänger liksom inte ihop, som till exempel det där med att klasserna splittrades på grund av en vattenläcka, jag tror inte att det hade gått till så i verkligheten. Det gjorde att att boken kändes lite overklig och inte var lika lätt att förstå.
Men det var ändå väldigt mysigt att läsa  boken, eftersom att den var lättläst och hade en enkel handling. Dock så tycker jag att handlingen har blivit lite för förenklad.
Jag tyckte även att personerna i boken hade fått lite fel ålder, och vissa av dem var lite jobbiga att läsa om.
Men jag tyckte trots allt att boken var rätt bra.

Betyg:  2/5 

Kommentera gärna  en bok som du har läst och skriv vad du tycker om den!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Girl online del två: going solo

SOMMARENS BÄSTA BOK

DAGENS FRÅGA!